ترس از عاشقي ترس از عاشقي .

ترس از عاشقي

معرفي رشته مهندسي معماري

معرفي رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري رشته اي با قدمت بالاست و از زماني كه انسان وجود داشته معماري نيز با آن همراه بوده است. به دليل نياز هميشگي انسان به سرپناه و محلي براي زندگي و همچنين رغبت انسان به زيبايي، رشته مهندسي معماري هميشه طرفداران خود را دارد. رشته مهندسي معماري رشته اي صرفا بر پايه دانش فني نيست و براي ورود به آن، وجود ذوق هنري و قدرت خلق يك اثر نو بسيار ضروري است. براي همين انتخاب رشته مهندسي معماري بايد با شناخت دقيق داوطلب از خود و سپس از رشته مهندسي معماري صورت بگيرد.

آشنايي با رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري يكي از زيرمجموعه هاي گروه آزمايشي رياضي فيزيك است و يكي از زيرشاخه هاي گروه مهندسي قرار مي گيرد. اين رشته تلفيقي از هنر و فن است و شامل دروسي مثل طراحي، زيبايي شناسي، سازه هاي بتني، مقاومت مصالح، و ... است كه به خوبي اين تلفيق را نشان مي دهد.

درواقع رشته مهندسي معماري به دنبال ساخت بناهاي گوناگون در مقياس بزرگ و كوچك است و به آن هنر محصور كردن فضا مي گويند. هدف از ايجاد رشته مهندسي معماري پرورش استعداد خلاقانه و انتقال دانش و مهارت هاي عمومي حرفه معماري  است. رشته مهندسي معماري در مقطع كارشناسي از سال 78 در ايران به وجود آمد و پيش از آن به صورت كارشناسي ارشد پيوشته دانشجو مي پذيرفت.

 

وظايف مهندس معماري

مهم ترين وظايف يك مهندس معماري عبارتند از؛

  • طراحي يك بنا و ساختمان از آغاز اجراي كار تا پايان آن
  • طراحي مراحل اجرايي كار ساخت بنا
  • طراحي اجزا و عناصر تشكيل دهنده بنا
  • نظارت و كنترل بر درستي اجراي مراحل ساخت بنا
  • مديريت پروژه
  • طراحي و اجراي پروژه هاي شهري و محوطه سازي ها
  • ارائه مشاوره درزمينه ساخت بنا

 

رشته مهندسي معماري براي چه كساني مناسب است؟

علاقه مندي به رشته مهندسي معماري و ساختمان سازي و معماري را مي توان شرط اول براي انتخاب رشته مهندسي معماري دانست. دانشجويان رشته مهندسي معماري بايد ذهني خلاق با قدرت تخيل و تجسم بسيار خوب داشته باشند تا بتوانند از آن در طراحي ساختمان ها كمك بگيرند.

علاوه بر اين توانايي پياده سازي طرح ها بر روي كاغذ نيز اهميت زيادي دارد.  همچنين تسلط بر درس هايي مثل رياضي (به ويژه هندسه) ضروري است؛ چراكه براي يادگيري بسياري از اصول و تكنيك هاي معماري، درس هايي مثل هندسه كاربردي، هندسه مناظر، و رياضيات و آمار بسيار به كار مي آيد.

همچنين رشته مهندسي معماري و علم معماري جز علومي است كه تحت تاثير عوامل فرهنگي قرار مي گيرد؛ به همين علت آشنايي با درس هايي مثل تاريخ معماري، مردم شناسي، اقتصاد، و غيره براي موفقيت مهندسان معماران مفيد خواهد بود. يابد بدانيد كه مهندسي معماري تلفيقي از هنر معماري و علم مهندسي است و اگر علاوه بر اصول مهندسي، از هنر نيز سر در مي آوريد، مي توانيد در اين رشته موفق شويد.

http://gg.gg/1309xr

https://bit.ly/3J1cJzE

https://did.li/yIL5q

https://mub.me/s7mg

https://t.ly/BhxWg

http://s.ecmaps.de/YRGxd

https://cutt.ly/69qxcky

https://is.gd/AHHI5K

https://shrtco.de/wWbG64

https://9qr.de/wWbG64

 

مزايا و معايب رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري يكي از رشته هاي گروه مهندسي است كه علاوه بر بعد فني، بعد هنري نيز دارد و جذابيت و كشش خاصي براي بسياري از دانشجويان دارد. با وجود اين امكان اشتغال دانش آموخته گان رشته مهندسي معماري بيشتر در شهرهاي بزرگ است و بسياري از آن ها براي كسب موقعيت شغلي مناسب مجبور به مهاجرت به شهرهاي بزرگ هستند. همچنين به دليل مشابهت ميان رشته مهندسي معماري با رشته مهندسي عمران بسياري از فارغ التحصيلان اين دو رشته به جاي يكديگر مشغول به كار مي شوند و بسياري از افراد شناخت دقيقي از تفاوت هاي ميان اين دو رشته ندارد.

 

بازار كار و درآمد رشته مهندسي معماري

در صورت وجود مهارت و تجربه كافي رشته مهندسي معماري از بازار كار خوبي برخوردار خواهد بود. فارغ التحصيلان رشته مهندسي معماري مي توانند در حوزه هاي معماري و ساختمان سازي مشغول به كار شوند و در شركت ها و سازمان هاي دولتي و خصوصي و دفاتر فني و مهندسي مرتبط با ساختمان سازي استخدام شوند و در سمت هايي مثل طراح فني ساختمان ها، ناظر اجراي طرح، و سرپرست دفترهاي مشاوره قرار بگيرند.

همچنين دانش آموخته گان رشته مهندسي معماري مي توانند در صورت داشتن سرمايه كافي و مجوز  دفتر خود را به صورت خصوصي تاسيس كنند و يا به صورت پروژه اي با موسسات گوناگون قرارداد ببندد. يكي ديگر از حوزه هاي فعاليت مهندسي معماري، كار در حوزه طراحي و معماري داخلي است. همچنين بعضي از مهندسان معماري تمامي توانايي هاي مهندسان عمران را خواهند داشت و مي توانند به جاي آن ها وظايف مهندس عمران را انجام دهند. درحال حاضر رشته مهندسي معماري در شهرهاي بزرگ در وضعيت بهتري نسبت به شهرهاي كوچك قرار دارد.

 

براي قبولي در رشته مهندسي معماري چه درس هايي را بايد بخوانم؟

رشته مهندسي معماري در زيرگروه يك گروه آزمايشي رياضي قرار دارد و درس هاي رياضي و فيزيك مهم ترين درس هاي تخصصي براي اين رشته هستند. ضريب دروس اختصاصي كنكور رياضي براي رشته مهندسي معماري عبارتند از؛

  • رياضي با ضريب 4
  • فيزيك با ضريب 3
  • شيمي با ضريب 2

 

منبع: www.pjmi.ir

https://p-tweets.com/pjmiir1082

https://list.ly/list/7oya-qrh-khshy-dr-ynstgrm-z-byn-khmnth-w-lykhh?make_list_mode=true

http://ttlink.com/pjmiir1082

https://replit.com/@pjmiir1082

https://answerpail.com/index.php/user/pjmiir1082

https://letterboxd.com/pjmiir1082/

https://www.kiva.org/lender/lllrq9984

https://slides.com/pjmiir1082

https://visual.ly/users/hicew33434/portfolio


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۱۰ توسط:sam موضوع:

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

b7_mgmf.png

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل - اين سوال براي همه وجود دارد كه چگونه ميتوانند در عرض ?-? ماه، انگليسي روان صحبت كنند، اين افراد معمولا عجله دارند چون به زودي آزمون يا مصاحبه اي در راه دارند. در اين نوشته نتيجه جديدترين تحقيقات چندين ساله از معتبرترين موسسه زبان دنيا يعني افورتلس را براي شما بازگو مي كنيم و همزمان با تغييرات، اين مقاله به روز مي شود. اين مطلب در سال 2022 آپديت شده است!
دقت كنيد در هر سطحي از زبان باشيد، مبتدي يا متوسط، كلاس برويد يا در منزل ياد بگيريد، در واقع هيچ روش جادويي براي يادگيري وجود ندارد. اما تكنيك هاي زير بهترين تكنيك هاي موجود هستند كه سرعت يادگيري شما را تا ?? درصد افزايش مي دهند.

يادگيري زبان چقدر طول مي كشد؟

اين زبان نسبت به زبان هاي ديگري مثل چيني يا لهستاني كه از زبان هاي سخت هستند، در درجه آسان قرار مي گيرد. همانگونه كه قبلا نيز توضيح داديم، براي فارسي زباناني كه زبان انگليسي بلد نيستند و روزانه ? ساعت وقت براي مطالعه بگذارند حدود ?? ماه زمان نياز است كه به سطح متوسط برسيد.

?-يك هدف تعيين كنيد

به ياد داشته باشيد اين موضوع كه چرا تصميم گرفته ايد انگليسي را مطالعه كنيد؛ از اهميت زيادي برخوردار است. برخي از اهداف نمونه براي يادگيري زبان انگليسي عبارتند از:

  • رسيدن به نمره ي خاصي در TOEFL يا آيلتس
  • توانايي درك فيلم هاي زبان اصلي بدون زيرنويس
  • توانايي گفتگو با يك دوست انگليسي زبان
  • سفر به كشورهاي خارجي بعنوان توريست
  • مهاجرت و كار يا تحصيل در كشورهاي خارجي

 

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

?- به اين روش مرور كنيد

بهترين روش يادگيري زبان اين است كه اولين بار كه مطلب جديدي از زبان را مطالعه ميكنيد (مثلا يك لغت)، اگر همان مطلب را در ?? ساعت آينده هم يك بار مرور كنيد، تا ??? آنچه را كه جديداً ياد گرفته ايد حفظ ميكنيد پس از يك هفته، مي توانيد تنها پس از پنج دقيقه مرور همان مطلب، بدون فراموشي همه آن را به خاطر بياوريد. اين مطلب تا ?? روز در ذهن شما مي ماند.
بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه كنيد، ماندگاري آن در ذهن تان تا ? ماه خواهد بود! پس يك بار همان شبي كه مطلب را ياد مي گيريد مرور كنيد، هفته بعد هم يك بار و چهل روز بعد هم يك بار.

?- حداقل روزانه ? ساعت تمرين

براي اينكه در عرض ?-? ماه مسلط شويد، بايد پشتكار زياد داشته باشيد؛ به عبارت ديگر شما بايد ?-?? ساعت در روز زبان تمرين كنيد. بهتر است ? ساعت لغت بخوانيد، ? ساعت مكالمات ساده كتاب ها را روبروي آينه با خود تمرين كنيد. سپس ? ساعت انگليسي گوش كنيد و ? ساعت متن هاي انگليسي را بخوانيد؛ و به همين ترتيب ادامه دهيد. اگر بيشتر روي مكالمه تمركز كرده ايد، گوش كردن را بيشتر انجام دهيد؛ اما نگران نباشيد چون خواندن هم به توانايي صحبت كردنتان كمك ميكند. براي بعضي ها ? ساعت خواندن و گوش كردن در روز كافي است؛ اما اگر ميخواهيد خيلي سريع به زبان انگليسي مسلط شويد، بهتر است از روش ما استفاده كنيد.

 

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

يادگيري زبان را به سرگرمي تبديل كنيد

بهترين راه براي مطالعه زبان انگليسي اين است كه يادگيري را به امري سرگرم كننده و جذاب براي خودتان تبديل كنيد. عاشق اتومبيل هستيد؟ مجله هاي اتومبيل كه به زبان انگليسي هستند تهيه كرده و بخوانيد. به ورزش علاقه داريد؟ مي توانيد مسابقه هايي را از تلويزيون دنبال كنيد كه گوينده انگليسي زبان آن را گزارش مي كند. به كتاب خواندن علاقه داريد؟ ترجمه انگليسي كتاب هاي محبوب تان را پيدا كرده و براي تمرين مطالعه از آن استفاده كنيد. مجددا پيشنهاد مي كنم موضوعات مورد علاقه تان را از وبسايت پروان آكادمي پيدا كنيد و مطالعه نماييد!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۴:۰۴ توسط:sam موضوع:

۱۱ دليل زايمان زودرس (قبل از هفته ۳۷ ام) و اقدامات لازم



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

۱۱ دليل زايمان زودرس (قبل از هفته ۳۷ ام) و اقدامات لازم


برچسب: ۱۱,دليل,زايمان,زودرس,(قبل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۲:۴۸ توسط:sam موضوع:

فوايد روغن حيواني محلي؛ اكسيري براي بازگشت سلامتي

هيچ عنصر غذايي بدي در روغن حيواني وجود ندارد. با تحقيقاتي كه در طول سال ها انجام شده است، مشخص شده است كه به جاي آسيب رساندن به بدن، روغن حيواني گاوي اصل براي شما مناسب است. معلوم شد كه مادربزرگ‌هاي ما بسيار آگاه بوده‌اند كه غذا را در روغن حيواني محلي مي‌پزند و آن را به كاسه‌هاي دال و برنج بخارپز مي‌كردند. در كتب مقدس آن را مساوي طلا دانسته اند. با توجه به فوايد شگفت انگيز آن، اجداد ما ارزش واقعي روغن حيواني گاوي اصل را مي دانستند!

 

ارزش غذايي روغن حيواني محلي:

 

  • روغن حيواني گاوي اصل يك غذاي پر كالري است. 100 ميلي ليتر روغن زرد گاوي883 كالري انرژي مي دهد.
  • روغن حيواني گاوي اصل كاملاً چربي است و مقدار قابل توجهي پروتئين، كربوهيدرات، قند يا فيبر ندارد. 100 ميلي ليتر روغن حيواني محلي تقريباً 99.8 گرم چربي دارد. بيشتر چربي موجود در روغن حيواني ، چربي اشباع شده است. همچنين حاوي كلسترول است.
  • اگر منبع روغن حيواني محلي، شير گاوهايي باشد كه با علف تغذيه مي‌شوند، روغن حيواني محلي سرشار از ويتامين A، ويتامين E و ويتامين K است. همچنين حاوي اسيد بوتيريك است.

 

 

 

در اينجا 15 مزيت شگفت انگيز روغن حيواني گاوي اصل به شرح زير است:

 

 

1.  روغن گاوي داراي چربي هاي سالم است

 

تحقيقات ثابت مي كند كه روغن حيواني گاوي اصل كم چرب است. چربي هاي سالمي دارد كه باعث مي شود كلسترول خوب را به بدن اضافه كند. روغن حيواني گاوي اصل مانند ساير اشكال چربي باعث بيماري قلبي نمي شود.

 

 

2. به سيستم گوارش كمك مي كند

 

مصرف روغن حيواني محلي به شدت با روده سالم مرتبط است. در زمان‌هاي قديم، اجداد ما قبل از هر وعده غذايي يك قاشق روغن حيواني محلي مي‌خوردند. روده را پوشانده و احتمال زخم و سرطان را كاهش مي دهد.

 

 

3. تقويت سيستم ايمني بدن با روغن حيواني

 

روغن زرد گاوي سرشار از اسيد بوتيريك است كه به بدن در توليد سلول هاي T كه با بيماري ها مبارزه مي كنند كمك مي كند. از اين روي يك منبع غني براي تقويت سيستم ايمني بدن است و همچنين مراقبت از شما براي دچار نشدن به بيماري هاي رواني نشات گرفته از تغذيه ناسالم را نيز تا اندازه قابل توجهي تحقق مي بخشد.

 

4. منبع ويتامين هاي ضروري

 

روغن زرد گاوي منبع قابل اعتمادي از ويتامين هاي مهم محلول در روغن A و E است كه براي داشتن كبد سالم، هورمون هاي متعادل و باروري مورد نياز است.

 

5. روغن محلي ضد التهاب و ضد سرطان

 

روغن زرد گاوي داراي اسيد بوتيريك است كه يك تركيب ضد سرطان است. آنتي اكسيدان هاي موجود در روغن زرد آن را ضد التهاب مي كند.

 

6. بهترين غذا براي عدم تحمل لاكتوز

 

روغن كرمانشاهي روغني بدون لاكتوز است. در كساني كه از عدم تحمل لبنيات يا كازئين رنج مي برند، آلرژي ايجاد نمي كند.

براي خريد روغن حيواني كرمانشاهي درجه يك يا همان روغن حيواني اصل به همين فروشگاه مذكور مراجعه نماييد و بهترين روغن حيواني ايران را از ايشان تهيه نماييد.

 

7. روغن حيواني اصل سوختگي را درمان مي كند

 

روغن گاوي يكي از بي خطرترين لوازم آرايشي پوستي است. دوستدار پوست است و به درمان سوختگي كمك مي كند.

 

8. پوست سالم با بهترين روغن حيواني در بازار

 

روغن زرد گاوي سرشار از آنتي اكسيدان ها، اسيدهاي چرب و نرم كننده طبيعي است و با حفظ رطوبت، بهبود ترميم پوست، درمان ترك ها و نرم شدن پوست، به شما كمك مي كند تا پوستي سالم داشته باشيد. اين نيز يكي از فوايد سنتي محبوب روغن حيواني محلي است.

 

9. بهبود موي سر و تقويت پوست سر

 

با توجه به وجود ويتامين E و اين واقعيت كه مي تواند ضخامت مو را بهبود بخشد، روغن كشي براي استفاده روي مو و پوست سر عالي است. مزاياي سلامتي روغن حيواني گاوي اصل به اين معني است كه به دليل خواص مرطوب كنندگي آن مي تواند خشكي و خارش پوست سر را نيز كاهش دهد.

 

 

10. تقويت استخوان ها با روغن حيواني كرمانشاهي

 

روغن حيواني گاوي اصل سرشار از ويتامين K است كه به جذب كلسيم كمك مي كند. به جلوگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند و از تصلب شرايين جلوگيري مي كند.

 

 

11. روغن محلي گاوي اختلال عملكرد تيروئيد را درمان مي كند

 

از آنجايي كه مصرف روغن حيواني محلي باعث متعادل شدن هورمون ها مي شود، در اختلال عملكرد تيروئيد موثر است.

 

12. كاهش وزن

 

روغن حيواني گاوي اصل متابوليسم بدن را افزايش مي دهد و آن را به يك وسيله ايده آل براي كاهش وزن تبديل مي كند. مصرف روغن حيواني محلي باعث سوزاندن ساير چربي هاي بدن و در نتيجه كاهش وزن مي شود.

 

13. نقطه دود بالا در روغن حيواني

 

روغن زرد گاوي در دماي بالا به راديكال هاي آزاد تجزيه نمي شود. راديكال هاي آزاد در ميان ساير بيماري ها مسئول سرطان هستند. اين باعث مي شود كه يك محيط ايده آل و يك چربي پايدار براي پختن و سرخ كردن غذا باشد.

 

14. درمان مشكلات قاعدگي  با روغن حيواني اصل

 

روغن حيواني گاوي اصل تمايل به متعادل كردن هورمون‌هاي بدن دارد. اگر به دنبال رهايي از مشكلات قاعدگي مانند PMS و پريودهاي نامنظم هستيد، اين يك رقيب ايده آل است.

 

15. يك پيش غذا

 

مصرف روغن زرد گاوي باعث افزايش اشتها در كودكان و بزرگسالان مي شود. اين دليل ديگري براي اضافه كردن آن به غذاي كودك است.

 

 

16. طعم غذا را تقويت مي كند

 

روغن حيواني محلي طعم هر غذايي را كه به آن اضافه مي شود افزايش مي دهد – يك كاسه دال بعد از افزودن روغن حيواني محلي خوشمزه تر مي شود.

 

17. روغن حيواني يك غذاي عالي

 

روغن حيواني گاوي اصل عناصر سمي را در بدن دفع مي كند و به پاكسازي بدن از مواد مضر كمك مي كند. اين يكي از غذاهاي بسيار مفيد و بي نظير در دنيا است.

 

مصرف منظم روغن حيواني گاوي اصل منجر به كاهش سطح استرس و اضطراب مي شود.

 

 

طرز تهيه روغن حيواني از كره

 

  • روغن زرد حيواني خوشمزه و سالم را مي توان با استفاده از كره پر چرب يا غليظ تهيه كرد. مي توانيد آن را از فروشگاه هاي معتبر كه توليد محلي و غير صنعتي دارند، بخريد يا خامه غليظي را كه روي شير مي نشيند جمع آوري كنيد.
  • حدود 2 فنجان خامه غليظ برداريد و حدود 1 قاشق غذاخوري كشك به آن اضافه كنيد. حدود 7 تا 8 ساعت آن را بيرون بگذاريد.
  • سپس خامه را به مدت 5 تا 6 ساعت در يخچال قرار دهيد.
  • آب سرد را به اين خامه اضافه كنيد و در غذاساز مخلوط كنيد تا كره جدا شود و دوغ باقي بماند. از اين دوغ مي توانيد براي مصارف مختلف استفاده كنيد.
  • كره را برداريد و دو يا سه بار خوب بشوييد. سپس اين كره را براي گرم شدن داخل قابلمه بريزيد و روي شعلع اجاق گاز بگذاريد.
  • وقتي كره شروع به جوشيدن كرد، هر از گاهي هم بزنيد. هر نوع كفي و ذرات دوغي كه روي روغن قرار مي گيرد را دور بريزيد
  • قسمت مايع به تدريج تبخير مي شود و مواد جامد شير در كف تابه مي نشيند.
  • مايع زرد طلايي باقيمانده روغن محلي است. بعد از خنك شدن آن را صاف كنيد تا روغن طلايي محلي اصل را به دست آوريد
  • روغن كرمانشاهي را در ظرف دربسته نگهداري كنيد.

 

قيمت روغن گاوي

 

اگر به دنبال قيمت روغن حيواني اصل و صد در صد طبيعي هستيد، روي همين لينك كليك كرده و اقدا به خريد روغن حيواني گاوي اصل كنيد. اين يك پيشنهاد بي نظير بري شما است!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۰:۵۲ توسط:sam موضوع:

دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum

در همين راستا دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum مي‌تواند امكانات و نكات مثبت سه طول موج مختلف را ارائه كرده و مي‌تواند عملكرد خوبي را مانند ليزرهايي كه تنها با يك طول موج فعال مي‌شوند را به نمايش بگذارد.. با در نظر گرفتن دستاوردهاي ده ساله اين دستگاه ليزر، توليد آن يعني كمپاني Alma Laser ليزر Soprano Ice Platinum را در ورژن خاصي و در سال 2016 ميلادي به صورت جهاني عرضه به فروش رساند. اين دستگاه ليزر از تكنولوژي خوشه‌اي دايود بهره مي‌برد. نسخه پلاتينوم اين دستگاه ليزر يعني Soprano Ice Platinum از سه طول موج به صورت همزمان بهره مي‌گيرد و از يك هند پيس يكپارچه استفاده مي‌كند. با توجه به توضيحات ارائه شده دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum مي‌تواند به صورت همزمان بافت‌هاي متفاوت را مورد هدف قرار داده و به ساختار فوليكول وارد شود. با قرار دادن جذب و نفوذ در سه سطح مختلف با سه نوع طول موج متفاوت، در كنار يكديگر اين نوع ليزر پيشرفته توانايي انجام درمان‌ براي مخاطب‌ها را به ساده‌ترين شكل ممكن ارائه مي‌كند.

ليزر آلما و استفاده از تكنولوژي SHR

تكنولوژي SHR يكي از راهكارهاي بسيار خوب براي رفع موهاي زائد توسط ليزر آلما است. اين راهكار تنها روش مورد تاييد به صورت كلينيكي است كه تقريبا هيچ درد و عوارض جانبي را به همراه ندارد. دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum از روش و تكنولوژي SHR بهره ‌مي‌گيرد تا بيمار مطمئن باشد كه در جريان درمان امنيت و فرايندي آسان را براي از بين بردن موهاي زائد پيش رو دارد. از آنجايي كه قرار گرفتن فوليكول‌هاي مو در مقابل منبع انرژي مي‌تواند براي پوست مشكلات مختلفي از جمله تروما را به همراه داشته باشد، تكنولوژيSHR  مي‌تواند با گرم كردن پوست تا دمايي كه فوليكول آسيب ببيند، از رشد مجدد مو در ناحيه مد نظر پيشگيري كند. البته در در زمان استفاده از اين درمان و تكنولوژي، بافت‌هاي اطراف محيط مورد درمان آسيب خاصي نمي‌بينند. اين ليزر مي‌تواند با تكرار اشعه نور، دما را به ميزاني برساند كه از لحاظ تراپي نقطه ضعف خاصي را براي پوست ايجاد نكند. در اين ميان ليزر آلما از فرايند motionTM نيز استفاده مي‌كند. اين تكنيك به درمانگر اطلاع مي‌دهد كه هندپيس در حين درمان مداوم در حال حركت باشد و متوقف نشود. بدين ترتيب پوست به شكلي كامل تحت درمان قرار خواهد گرفت. تركيب اين سه طول موج اجازه مي‌دهد كه درمانگر به سطحي بهتري از درمان دسترسي داشته باشد. با استفاده از اين متود سطح مقطع بيشتري از پوست تحت درمان قرار خواهد گرفت. اين اولين بار است كه يك دستگاه ليزر مي‌تواند چنين قدرت درماني را به درمانگر و البته بيمار ارائه كند. همه اين ويژگي‌ها صرفا در يك دستگاه به فروش خواهد رسيد.

https://alexdiode.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-soprano-ice-platinum/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۴۵ توسط:sam موضوع:

اصول نگهداري از بونساي در منزل

اصول نگهداري از بونساي در منزل

بونساي گياه حساسي است و به مراقبت و توجه بسياري نياز دارد. اگر به نگهداري از بونساي در منزل علاقه‌مند هستيد، در اين مطلب اصول اينكار را مي‌آموزيد.

بونساي يك اثر هنري زنده

استفاده از بونساي در طراحي فضاي سبز داخلي به فضا روح و اصالت مي‌دهد. اينكه بونساي از كجا آمده و چگونه پايش به خانه‌هاي ما باز شده را بايد در قرن 14 ميلادي و در ژاپن جستجو كرد. بونساي در لغت به معناي "كاشته شده در ظرف" است. در گذشته به دليل وقت‌گير و زمان‌بر بودن پرورش بونساي تنها قشر مرفه جامعه به آن دسترسي داشتند. اما امروز خوشبختانه همه مي‌توانند اين هنر درختكاري را ياد بگيرند. امروز حتي خريد بونساي هم كار بسيار راحتي است. كافي است يك فروشگاه آنلاين گل و گياه پيدا كنيد و يا به نزديك‌ترين باغ گل سري بزنيد. در آن صورت مي‌توانيد بونساي موردعلاقه خود را خريداري كنيد.

مهم‌تر از داشتن يك بونساي، خوب نگه‌داشتن آن است. پيش‌آمده كه يك بونساي بسيار سرحال و شاداب را به دست مشتري داديم. اما در كمتر از يك هفته گياه دچار ريزش برگ شديد و يا زردي برگ شده. به دليل حساسيت بالاي بونساي، پيش از خريد بايد انواع بونساي را به‌خوبي بشناسيد. بعد باتوجه به شرايط محل نگه‍داري از بونساي بهترين گزينه را انتخاب كنيد. براي نگهداري از بونساي بايد وقت كافي اختصاص دهيد تا يك درختچه مينياتوري هميشه سرزنده داشته باشيد. در ادامه درباره اصول نگهداري از بونساي بيشتر صحبت خواهيم كرد.

 

 

m5_qnea.jpg

روش صحيح آبياري براي نگهداري از بونساي

يكي از نكات مهم در نگهداري از بونساي شيوه صحيح آبياري آن است. براي داشتن درختچه بونساي شاداب، اجازه ندهيد گياهتان تشنگي بكشد. ميزان دقيق آبياري بونساي وابسته به نوع آن، جنس خاك، شرايط محيط و ... است. بهترين يادآور براي اينكه بدانيد زمان آبياري بونساي رسيده يا نه بررسي خشكي خاك گلدان آن است. با يك چوب خاك رويي را كنار بزنيد. اگر اثري از رطوبت نبود يعني بونساي شما كم‌كم تشنه شده و به آبياري نياز دارد.

براي برخي سؤال است كه در چه ساعتي از روز بهتر است به بونساي خود آب دهند؟ زياد درگير چنين مسائلي نشويد چون براي درختچه بونساي شما تفاوت چنداني ندارد. همين‌كه تعادل دمايي آب را رعايت كنيد و به‌موقع آبياري را انجام دهيد كفايت مي‌كند. براي آبياري بونساي به يكي از دو روش زير عمل كنيد:

  • روش اول: آبي را كه از قبل كنار گذاشتيد را كم‌كم در گلدان بونساي بريزيد و مواظب باشد خاك را جابه‌جا نكند. آن‌قدر اين كار را انجام دهيد تا آب همه گلدان را فرابگيرد و آب اضافي از انتهاي گلدان خارج شود.
  • روش دوم: گلدان بونساي را كه زمان آبياري آن فرارسيده برداشته و در يك ظرف آب قرار دهيد. اندازه ظرف به‌گونه‌اي باشد كه آب تا لبه گلدان برسد اما با سطح خاك تماس پيدا نكند. با اينكار گلدان از سوراخ‌هاي زيري شروع به جذب آب مي‌كند. اگر حباب‌هاي ريزي روي سطح آب مي‌بينيد يعني همه‌چيز درست پيش مي‌رود. تا زماني كه حباب‌ها محو شوند گلدان را در ظرف آب نگه‌داريد.

نور مناسب براي نگهداري از بونساي

نياز نوري در انواع بونساي باهم تفاوت دارد. پيش از خريد بونساي توجه كنيد كه گونه موردنظر شما چه اندازه نور احتياج دارد. بعضي انواع بونساي مخصوص فضاي باز هستند و با نور كامل آفتاب خو گرفته‌اند مانند:

  • بونساي كاج
  • بونساي سرو خزنده (جوني پروس)

گونه‌هاي ديگري از بونساي را مي‌توان يافت كه هواي آزاد دوست دارند اما با نور مستقيم ميانه‌اي ندارند. اين گونه‌هاي بونساي را مي‌توانيد در فضاي باز اما در سايه يا در معرض نور غيرمستقيم آفتاب قرار دهيد. معمولاً گوشه تراس يا بالكن هم فضاي خوبي براي نگهداري از بونساي نيمه سايه دوست است. خصوصاً اگر قصد ايجاد يك تراس سبز پر از گل و گياه داريد، استفاده از بونساي را فراموش نكنيد. در درختچه‌هاي زير، قرار گرفتن در هواي آزاد با نور غيرمستقيم رشد گياه و ضخامت شاخه را تقويت مي‌كند.

  • بونساي افرا ژاپني
  • بونساي آزاليا

در پرورش و نگهداري از بونساي، تأثير نور را دست‌كم نگيريد. نور كمتر از نياز گياه، باعث مي‌شود گياه خود را به سمت بالا بكشد. ساقه‌هاي نازك و شكننده و رنگ بي‌روح برگ‌ها از عواقب كم نوري گياه بونساي خواهد بود. همچنين توصيه مي‌شود، هرچند وقت يك‌بار گلدان بونساي را بچرخانيد تا همه بخش‌هاي گياه به‌طور موازي رشد كنند.

رطوبت مناسب براي نگهداري از بونساي

همان‌طور كه اشاره كرديم انواع بونساي با عادات و اصول نگهداري متفاوت وجود دارند. اما مي‌توان گفت كه شرايط ايدئال براي تعداد زيادي از انواع بونساي، آب‌وهواي گرم و مرطوب است. حفظ رطوبت محيط براي گونه‌هاي رطوبت دوست حياتي است. اگر نمي‌خواهيد گياه بونساي شما يك‌شبه دچار خشكي و مرگ شود، اين موضوع را دست‌كم نگيريد. براي حفظ رطوبت بونساي مي‌توانيد از جزيره استفاده كنيد.

ايجاد جزيره مصنوعي يك روش عالي براي تأمين رطوبت گياه بونساي است. اگر در منطقه آب‌وهوايي خشكي زندگي مي‌كنيد و علاقه به خريد بونساي داريد براي بونساي خود جزيره بسازيد. ايجاد جزيره به شما امكان نگه‌داري از انواع بونساي در منزل را مي‌دهد. براي ساخت جزيره، يك سيني گود برداشته و با ريگ و سنگ كوچك كف آن را بپوشانيد. سيني را با آب پر كنيد و گلدان بونساي را روي آن مستقر كنيد. بخار شدن تدريجي آب باعث ايجاد محيطي مرطوب در اطراف گلدان بونساي شما مي‌شود. فراموش نكنيد قبل از خريد بونساي درباره نياز رطوبتي آن تحقيق كنيد. ايجاد جزيره خصوصاً در فصل زمستان كه رطوبت هوا كاهش ميابد بسيار كارگشا خواهد بود.

خاك مناسب در نگهداري از بونساي

گفتيم كه بونساي گياه بسيار حساسي است و كوچك‌ترين اهمال‌كاري در نگهداري از بونساي باعث از دست دادن آن مي‌شود. اگر به افزايش طول عمر گياه بونساي خود علاقه داريد در اولين قدم بستر رشد مناسبي براي آن تهيه كنيد. انتخاب خاك مخصوص بونساي بايد بر اساس گونه و خانواده آن انجام شود. مي‌توان ادعا كرد هر دسته از انواع بونساي به خاك و كود متفاوتي نياز دارد. پس هنگام خريد بونساي از فروشنده مشورت بگيريد. خاك مخصوص بونساي بايد شرايط زير را داشته باشد:

  1. بتواند ميزان آب موردنياز بونساي را در خود حفظ كند
  2. زهكشي مناسبي داشته باشد و آب اضافي را به‌سرعت دفع كند
  3. امكان تغذيه گياه با مواد معدني موردنياز را داشته باشد
  4. اكسيژن‌رساني به گياه را به‌خوبي انجام دهد

كود مناسب در نگهداري از بونساي

اينكه آيا گلدان بونساي شما به كود نياز دارد يا خير سؤال صحيحي نيست. اگر مواد معدني موردنياز بونساي به‌موقع تأمين شود، گياه به‌اندازه كافي شادابي خواهد داشت. اما معمولاً مدتي پس از خريد گلدان بونساي به دليل آبياري مكرر مواد معدني خاك از دست مي‌رود. ازآنجاكه خاك گلدان بونساي بسيار سبك است، مواد معدني موردنياز گياه سخت به ريشه مي‌رسند. در اين شرايط گياه دچار فقر غذايي مي‌شود كه با كود دهي يا تعويض خاك مي‌توان آن را جبران كرد.

در كود دهي بونساي به فصل رشد گياه توجه داشته باشيد. معمولاً در انواع بونساي فصول رشد متفاوت است. در غالب موارد بهار تا پاييز زمان مناسبي براي دادن كود بونساي محسوب مي‌شود.

 

 

روش صحيح هرس كردن در نگهداري از بونساي

يكي از مهم‌ترين اصول نگهداري از بونساي شيوه هرس كردن برگ‌ها و شاخه‌هاي آن است. اگر خود به پرورش بونساي مشغوليد اهميت اين موضوع را به‌خوبي درك مي‌كنيد. اگر هم خريد بونساي انجام داده‌ايد يا قصد خريد آن را داريد، به دنيست اصول هرس درختچه بونساي را ياد بگيريد. بعد از مدتي از خريد بونساي به دليل رشد گياه ممكن است ظاهر آن دچار به‌هم‌ريختگي شود. اگر ندانيد چگونه هرس گياه را انجام دهيد به دردسر بزرگي مي‌افتيد.

هرس كردن خصوصاً در درختچه بونساي فرآيند بسيار لذت‌بخش و آرامش بخشي دارد. ما عمل هرس بونساي را براي حفظ زيبايي درختچه در زمان رشد انجام مي‌دهيم. حتماً شنيده‌ايد كه هرس برگ درختان باعث تشويق آن‌ها به رشد بيشتر مي‌شود. اين درباره بونساي نيز كاملاً صحيح است.

اين‌كه به يك گياه شكل دهيد يا شكلي كه در قلب يك درختچه بونساي نهفته را بيرون بكشيد، هم نوعي از هنر است و هم يك روش تخليه روحي براي شما. براي اجراي ايده سبز خود شكي به دلتان راه ندهيد. براي هرس بونساي از قيچي مخصوص باغباني كمك بگيريد. جدا كردن شاخه‌هاي مرده و شاخه‌هايي كه رشد بد يا خارج از طرح موردنظرتان دارند را در اولويت قرار دهيد. با كمك سليقه و توجه به شكل ظاهري گلدان بونساي خود، عمل هرس را انجام دهيد. درنهايت سعي كنيد از وقت گذراندن با درختچه بونساي خود حسابي لذت ببريد.

منبع: سايت خبر آزاد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۲:۳۲ توسط:sam موضوع:

خريد شامپوي مناسب

خريد شامپوي مناسب

ممكن است براي خريد محصولات بهداشتي مانند شامپو به فروشگاهي مراجعه كنيد و دقيقاً ندانيد كدام شامپو را براي موهاي خود انتخاب كنيد. تعريف شامپوي خوب از فردي به فرد ديگر متفاوت است. در اين مقاله قصد داريم در مورد انتخاب شامپو و خريد يك شامپوي خوب صحبت كنيم. براي تهيه انواع شامپوهاي پيشنهادي در اين مطلب مي توانيد با فروشگاه اينترنتي معتبر چاپار آنلاين مشورت نماييد.

تعريف شامپوي خوب

شامپوها در انواع مختلفي وجود دارند كه اصلي ترين آنها براي بدن يا سر هستند كه در اين مطلب قصد خريد شامپوهاي مناسب براي مو را داريم. همانطور كه قبلاً گفتيم، تعريف شامپوي خوب براي هر فردي متفاوت است. زيرا نيازهاي پوست و مو افراد متفاوت است.

ابتدا بايد انواع مو را بشناسيم و بدانيم چگونه مشكلات مو را حل كنيم

انواع مو و خريد شامپوي مناسب براي آنها:

موي نازك:

موهايي كه به طور طبيعي نازكتر هستند و با لمس دست قابل تشخيص هستند.

 

موهاي معمولي و نرمال:

موها با ضخامت متوسط ​​در نظر گرفته مي شوند و پس از رنگ كردن يا دكلره شدن ضخيم مي شوند.

 

مو ضخيم:

موهاي ضخيم تر از نوع معمولي ضخيم تر است و با لمس دست كاملا مشخص مي شود.

 

انواع مختلف مو

موهاي صاف

اين نوع مو بدون حالت و بدون پيچ و تاب است. آنها نسبت به ساير انواع مو چرب تر هستند زيرا روغن طبيعي مو به راحتي مي ريزد. نگهداري از اين نوع مو نسبتاً آسان است.

 

موي حالت دار

اين نوع از مو نه خيلي چرب و نه خيلي خشك هستند.  هستند،S  اين نوع موها معمولا فر هستند،فرهاي درشت و به شكل

 

موهاي مجعد و فرفري

اين نوع مو نسبت به مدل قبلي مجعدتر است و از نظر ضخامت نيز متفاوت است. همچنين اين نوع موها خشك هستند و در برابر شوره سر آسيب پذيرتر هستند.

 

موهاي خيلي فر و وزوزي

زبر و ضخيم تر از انواع ديگر مي باشند و نگهداري از اين مدل مو نسبت به بقيه سخت تر است.

 

انواع مشكلات مو و انتخاب شامپوي مناسب

برخي از اين مشكلات ارثي هستند و برخي به مرور زمان در مو و پوست سر ايجاد مي شوند

 

شوره سر: براي از بين بردن شوره سر، تمام قسمت هاي موهاي خود را با شامپو بشوييد و به طور مرتب دوش بگيريد. بهترين شامپو براي اين مشكل شامپوي خشك است.

موهاي خشك: از شامپوهاي مرطوب كننده استفاده كنيد.

موي چرب: از نرم كننده استفاده نكنيد.

گره خوردن مو: بهتر است از سرم يا نرم كننده مو استفاده كنيد.

ريزش مو: تقويت كننده را فراموش نكنيد.

ضعيف شدن تارهاي مو و شكنندگي آنها: از شامپوهاي مغذي و تقويت كننده استفاده كنيد.

زبري و ضخيم شدن مو در اثر رنگ كردن مداوم و يا دكلره: پس از رنگ كردن به طور مرتب از نرم كننده استفاده كنيد.

موهاي كم پشت: حجم دادن و تقويت مو بهترين گزينه است.

 

 

 

 

آيا نوع پوست سر در انتخاب شامپو تاثير دارد؟

قطعا بله! شامپوي مناسب بايد بتواند پوست سر را از روغن، چربي و پوسته به خوبي پاك كند. براي انتخاب يك شامپوي خوب، بهتر است نوع پوست سر خود را بشناسيد. در اينجا انواع مختلف پوست را بررسي خواهيم كرد:

 

پوست خشك

اولين علائم شوره سر و پوسته هاي كوچك روي شانه و بالش است كه گاهي با خارش همراه است. با يك دوره استفاده از شامپوي مرطوب كننده تا حد زيادي مي توانيد اين مشكل را برطرف كنيد.

 

كمي خشك بدون پوسته شدن و خارش

اگر موهايتان كمي خشك است، از مرطوب كننده ها و نرم كننده هاي ملايم تر استفاده كنيد.شامپو بيوكسين، منتول‌دار يا حاوي عصاره برگ چاي هم مفيد خواهد بود.

پوست چرب

اگر پوست چرب داريد  از شامپوهاي مرطوب كننده بر پايه روغن نبايد استفاده كنيد، زيرا مي توانند چربي پوست سر را افزايش داده و نگهداري مو را دشوارتر كنند. شامپوهاي سولفاته مي توانند واقعا موثر باشند.

 

نكات خريد يك شامپو خوب

مطمئن شويد كه نوع پوست خود و انتظار از شامپو را مي دانيد.

به توضيحات روي بسته بندي شامپو دقت كنيد. بدانيد كه شامپو تقويت كننده يا متعادل كننده، حجم دهنده يا مرطوب كننده است! بهتر

اگر مشكلات حاد داريد، براي تجويز شامپوي مناسب به پزشك مراجعه كنيد.

بايد بدانيد كه شامپو براي پوست سر و تميز كردن نواحي نزديك به ريشه مو مفيد است، اما مرطوب كننده ها براي وسط مو مفيد هستند و نبايد آنها را خيلي نزديك به ريشه و پوست سر استفاده كنيد.

از مخلوط كردن چندين نوع شامپو خودداري كنيد. زيرا هر كدام فرمول متفاوتي دارند و اين مي تواند مشكل را تشديد كند.

به تاريخ انقضاي محصول توجه كنيد، زيرا در صورت استفاده از محصول تاريخ مصرف گذشته، مشكلات پوست و مو افزايش مي يابد.

علاوه بر استفاده از شامپوي مناسب، اگر موهايتان چرب نيست، از مرطوب كننده يا سرم براي نتيجه سريعتر استفاده كنيد.

از مصرف زياد شامپو خودداري كنيد؛ زيرا مي تواند آسيب بيشتري وارد كند.

اگر در انتخاب شامپو خود مطمئن نيستيد، از مشاوران چاپار آنلاين كمك بخواهيد.

محصولات را از مراكز معتبر خريداري كنيد. يكي از فروشگاه هاي پيشرو در زمينه عرضه لوازم آرايشي با كيفيت و اصل، سايت چاپار آنلاين است كه مي توانيد در زمينه تهيه محصول نيز مشاوره دريافت كنيد.

در صورت داشتن باركد روي كالا، بايد اصل بودن آن را از طريق كد روي بسته بندي رعايت كنيد. در صورت خريد محصول از چاپار آنلاين ، مي توانيد از اصالت كالا مطمئن شويد.

 

 

در اين مقاله در مورد انواع مو و خريد شامپو و همچنين انتخاب يك شامپوي خوب و مناسب براي انواع مو صحبت كرديم. بد نيست بدانيد كه استفاده از محصول مناسب با نوع مو و رعايت دستورالعمل ها به راحتي مي تواند از بسياري از مشكلات مو جلوگيري كرده يا باعث ايجاد آن شود. پس با آگاهي كامل از موهاي خود شامپو بخريد.

پيشنهاد ما به شما هم وطنان عزيز خريد آنلاين جديدترين و بهترين لوازم آرايشي و بهداشتي و عطريات از برندهاي معتبر خارجي و ايراني با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا، امكان بازگشت كالا تا  ۷ روز، داراي نماد اعتماد الكترونيكي، خريد امن و ارسال رايگان در تخفيفات واقعي در فروشگاه اينترنتي چاپار آنلاين مي باشد.

خريد محصولات مراقبت از مو

https://www.fanfiction.net/u/15213824/
https://seekingalpha.com/user/55422905/comments
https://justpaste.it/9fw1u
https://www.atlasobscura.com/users/akashfras5
https://trello.com/danisama91
https://www.blogtalkradio.com/akashfras5
https://www.viki.com/users/akashfras5_764/about
https://visual.ly/users/akashfras5/portfolio
https://infogram.com/untitled-chart-1ho16vo139k984n?live
https://slides.com/akashfras5

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۰۰ توسط:sam موضوع:

دينام ماشين چقدر باتري را شارژ ميكند ؟

دينام ماشين چقدر باتري را شارژ ميكند ؟

 

دينام چگونه كار مي كند

حركت يك آهنربا از كنار يك حلقه بسته سيم باعث مي شود جريان الكتريكي در سيم جريان يابد. يك حلقه سيم را تصور كنيد كه درون آن يك آهنربا وجود دارد اين مقاله از وب سايت تليسان بهره مند شده است !.

 

قطب شمال آهنربا از بالاي حلقه عبور مي كند همانطور كه قطب جنوب از پايين آن عبور مي كند. هر دو گذر جريان را در يك جهت به دور حلقه جريان مي دهند.

 

 تليسان ميگويد كه قطب ها دور مي شوند و جريان جريان متوقف مي شود تا زماني كه قطب جنوب به بالا و قطب شمال به پايين برسد.

n5_s0zp.png

اين باعث مي شود جريان دوباره جريان يابد، اما در جهت مخالف.

 

دينام خودرو از آهنرباي الكتريكي براي افزايش خروجي جريان الكتريكي استفاده مي كند.

 

دينام ماشين چگونه كار مي كند

 

سيم پيچ هاي ميداني در داخل بدنه يك آهنرباي الكتريكي دينام هستند. جريان در آرميچر گردان ايجاد مي شود.

در يك دينام، آهنرباهاي الكتريكي ساكن هستند و به آنها سيم پيچ ميدان مي گويند. جريان در يك آرميچر توليد مي شود - مجموعه اي ديگر از سيم پيچ ها به يك شفت پيچيده شده و در داخل سيم پيچ هاي ميدان مي چرخند.

 

اصل كار مانند دينام است، اما جريان به يك كموتاتور مي رود - يك حلقه فلزي به بخش هايي تقسيم مي شود كه توسط برس هاي كربني نصب شده در راهنماهاي فنري لمس مي شوند. دو بخش يك جفت برس را لمس مي كنند و جريان را به آنها مي دهند.

 

با چرخش آرميچر جريان تغيير جهت مي دهد. اما تا آن زمان يك جفت بخش ديگر از كموتاتور زير برس ها قرار گرفته است، و اين جفت برعكس سيم كشي مي شود - بنابراين جريان خروجي هميشه در يك جهت جريان دارد.

 

آموزش تليسان تنظيم جريان برق به باتري ماشين

جريان يك دينام توسط مجموعه اي از ديودها به جريان مستقيم تبديل مي شود كه اجازه مي دهد جريان از آنها فقط در يك جهت عبور كند.

 

نكته متخصص تليسان : براي شارژ باتري، ولتاژي كه به آن داده مي شود نبايد خيلي كم يا زياد باشد

دينام داراي يك دستگاه كنترل ترانزيستور است كه ولتاژ را با تامين جريان بيشتر يا كمتر - در صورت نياز - به آهنرباي الكتريكي تنظيم مي كند.

طبق آموزش تيم تليسان يكسو كننده و رگولاتور معمولا در داخل محفظه دينام قرار دارند، اما در برخي از دينام ها در خارج هستند و روي بدنه دينام نصب مي شوند.

يك دينام به يكسو كننده نياز ندارد - يك تنظيم كننده ولتاژ در يك جعبه جداگانه وجود دارد كه داراي رله است.

يك رله با قطع مختصر جريان در سيم پيچ هاي ميدان، سطح ولتاژ را كنترل مي كند.

رله دوم از شارژ بيش از حد دينام و آسيب رساندن به باتري جلوگيري مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۲:۴۱ توسط:sam موضوع:

راهي براي مقابله با دوربينهاي پرنده (Drone) و پهبادهاي مزاحم

راهي براي مقابله با دوربينهاي پرنده (Drone) و پهبادهاي مزاحم

هر روز تعداد دوربينهاي پرنده يا همان Drone ها در حال افزايش است. اين خبر خيلي خوبي براي بازار و صنعت دوربينهاي پرنده به حساب مي آيد اما از طرفي هم نگرانيهايي براي آژانسهاي امنيتي براي حفاظت از مشتريانشان بوجود آورده است. براي مثال محلهايي همانند زندانها يا بانكها نياز به حفاظت از فضاي اطراف و محيطهاي امنيتيشان دارند و اين محيطها بايد از نفوذ هرنوع دوربين پرنده يا تجهيزات ديگري همانند پهبادها جلوگيري كنند و جلوي هر سوء استفاده اي را بگيرند.

در سرتاسر دنيا راههاي مختلفي براي حفاظت از اين قبيل تجهيزات امتحان و در حال آزمايش است. براي مثال پليس آلمان از عقابهايي براي شكار اين پرنده هاي مزاحم استفاده كرد. روشهاي ديگر مثل شليك تور براي گرفتن اين دوربينهاي پرنده يا حتي سلحهاي گرم براي شليك به آنها را نيز امتحان كردند.

هيچ يك از اين روشها مناسب نبودند. استفاده از عقابها بر اساس قانون قانون حمايت از حقوق حيوانات مجاز نيست و تورها نيز در مسافتهاي بلند كاربردي ندارند و سلاح گرم هم دردسرهاي خودش را دارد.

حالا يك شركت استارت آپ (Startup) تايواني راه حلي ارائه كرده كه مي توان با آن دوربين پرنده يا پهباد را مجبور به فرود كرد يا به نقطه شروع پروازش برگرداند.

محصول اين شركت با عنوان DronesVision’s HiGH + MiGHTY SKYNET شبيه يك سلاح رايفل بسيار بزرگ است كه علاوه بر دوربين رهگيري و صفحه نمايش، دكمه هايي نيز براي نشانه گيري و فعالسازي بر روي بدنه اش دارد. اين اسلحه با وزني حدود 5.7 كيلوگرم با يك باتري ليتيوم آيون كار مي كند و بايد بصورت مجزا در داخل يك كوله همراه اين اسلحه حمل شود.

 

نحوه كار اسلحه

تقريبا تمامي اين دوربينهاي پرنده از دو باند موج كاري رايج استفاده مي كنند. يكي از اين باندها GPS/GLONASS است كه بوسيله آنها موقعيت جغرافيايي را با فركانس 1.45-1.65 گيگاهرتز مشخص مي نمايد و باند بعدي براي كنترل ريموت(موج ارسال) و انتقال تصاوير ويدئويي(موج برگشت) به مركز كنترل Drone ها استفاده مي شوند كه هر دو با فركانس 2.4 گيگاهرتز كار مي كنند.

بگفته موسس شركت سازنده اين سلاحها، شركت DronesVision :

 سيستم ضد Drone با نام HiGH + MiGHTY SKYNET بگونه اي طراحي شده است تا بتواند بر روي اين دو موج كار كنند و بموقع باعث انسداد يا كنترل اين كانالها شود. اين سلاح مي تواند با انسداد موج مسيريابي GPS دوربين پرنده را مجبور نمايد به نقطه آغاز پروازش برگردد يا مجبور شود بلافاصله بر روي زمين فرود آيد.

راهكار اين شركت به سه حالت كار خواهد كرد. در حالت اول مي تواند سيستم مسيريابي عمومي را از كار بيندازد و باعث شود دوربين پرنده يا پهباد در هوا سرگردان شود و كنترلش سخت تر خواهد شد. معمولا زماني كه اين اتفاق بيفتد صاحب دوربين دچار اضطراب شده و دوربين را متوقف مي كند. در حالت بعدي با تسلط بر مسير ارسال دستورات به دوربين پرنده يا پهباد مسلط شده و ارتباط تصويري را متوقف مي نمايد. سپس دوربين پرنده يا پهباد را به محل اوليه پروازش به صاحبش بر مي گرداند. با اينكار مقامات قضايي مي توانند پيگيري هاي لازم را با شناسايي دارنده دوربين انجام دهند.

در حالت سوم براحتي مي تواند دوربين پرنده يا پهباد را مجبور به فرود در نقطه مورد نياز نمايد و پس از آن با دسترسي به آن تصاوير ضبط شده دوربين را نيز دريافت نمايد.

در ادامه ميتوانيد نحوه كار اين اسلحه را در كليپ زير مشاهده نماييد:

SKYNET يا محصول ياد شده مي تواند در بسياري از شرايط مورد استفاده قرار گيرد اما بهترين مشتري هدف شركتهاي دولتي هستند كه فضايي امنيتي دارند و در مقاصد مهم و اندازه هاي وسيع مورد استفاده قرار گيرد. اين محصول بيشتر به شركتهاي توليدي بزرگ و قراردادهاي مهم فكر كرده است.

بگفته مسئولين اين شركت، مشتريان مورد نظر آنها واحدهاي دولتي مثل بخش نظامي، پليس و دستگاههاي قضايي، نيروگاهها، زندانها، فرودگاهها و ... هستند. در آينده نزديك مي تواند براي حفاظت از استاديومها و اجتماعات ورزشي، پارك ملي و تفريحي مورد استفاده قرار گيرد.

پيش بيني آينده

انتظار مي رود بازار Drone ها با رشد خوبي در سالهاي آينده روبرو شود. بر اساس تحقيقاتي كه توسط موسسه MarketsanMarket صورت گرفته، بازار جهاني UAV ها(وسايل نقليه پرنده بدون سرنشين) براي كاربردهاي صنعتي تا سال 2020 به ارزشي بالغ بر 5.59 ميليارد دلار دست خواهد يافت. اين ميزان، رشد سالانه اي در حدود 32.22 درصد را در سالهاي 2015 تا 2020 به همراه خواهد داشت.

با اين روند، نگرانيهاي مرتبط با حواشي اين محصولات نيز افزايش مي يابد و مي تواند بازار قدرتمندي را براي راهكارهاي مقابله اي مثل SKYNET با خود به همراه داشته باشد. شركت DronesVision بر روي اين موضوع متمركز شده است و درحال كار بر روي راهكار ديگري با نام Dronedar است كه مي تواند با سيستم راداري دوربينهاي پرنده و تجهيزاتي از اين قبيل را شناسايي نمايند.

  1. نصب دوربين مداربسته
  2. هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته هايك ويژن
  4. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  5. انواع دوربين مداربسته
  6. بهترين دوربين مداربسته
  7. دوربين مداربسته چيست؟
  8. تجهيزات دوربين مدار بسته

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۵۶ توسط:sam موضوع:

سيني كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي دارد؟

سيني كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي دارد؟

s1_ux3g.jpg

آيا تاكنون تجربه كار كشاورزي و كشت محصول را داشته‌ايد؟ بسياري از افراد به اين نتيجه رسيده‌اند كه كشاورزي در ايران بسيار سخت و طاقت‌فرسا است؛ در حالي كه با استفاده از روش‌هاي مدرن و پيشرفته مي‌توان بسياري از اين مشكلات را حل كرد. كشاورزي با سيني كشت هيدروپونيك يكي از همين روش‌هاي مدرن است!

حال شايد از خود بپرسيد كه كشت هيدروپونيك چيست؟ اين روش چه مزايايي نسبت به ساير روش‌ها دارد؟ ما در اين مقاله مي‌خواهيم به تمامي اين سوالات پاسخ دهيم و در آخر بهترين سيني كشت هيدروپونيك را به شما معرفي كنيم؛ پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد...

 

كشاورزي هيدروپونيك چيست؟

به منظور تعريف كشاورزي هيدروپونيك به صورت خيلي ساده بايد بگوييم: هيدروپونيك يك روش مدرن براي كشت و كار است كه به جاي خاك از مايع مغذي استفاده مي‌كند! يعني در اين نوع از كشاورزي، هيچ اثري از خاك وجود ندارد و به همين دليل، مشكلات مرتبط با آن نيز وجود نخواهد داشت!

جالب است كه به اين روش كشاورزي، آب كشت نيز مي‌گويند كه براي انجام آن به سيني كشت هيدروپونيك نياز داريم. اين سبدها از جنس مواد پلي پروپيلن هستند كه ويژگي‌هاي منحصربفردي دارند.

استفاده از سيني كشت هيدروپونيك چه مزايايي دارد؟

در سال‌هاي اخير توجه به كشاورزي هيدروپونيك به شدت افزايش يافته است. چراكه مزاياي آن باعث شده است كه كشاورزان سنتي به سمت استفاده از اين روش براي كشت انواع گياهان روي آورند. برخي از مزاياي استفاده از روش آب كشت براي كشاورزي شامل موارد زير است:

1- كنترل دقيق‌تر عواملي مانند نور، دما و رطوبت

از جمله مهم‌ترين مزاياي استفاده از سيني كشت هيدروپونيك مي‌توان به قابليت كنترل شرايط محيطي مانند نور، دما و رطوبت اشاره كرد. در حقيقت، اين سبدها آنقدر سبك هستند كه قرار گرفتن آن‌ها روي هم و همچنين جابه‌جايي آن‌ها بسيار راحت خواهد بود؛ به همين دليل، مي‌توان كشت گلخانه‌اي را با كنترل تمامي اين عوامل راه‌اندازي كرد.

2- متناسب با شرايط آب و هوايي كشور ايران

همان‌طور كه مي‌دانيد، كشور ما داراي آب و هوايي گرم و خشك است و كشاورزي كردن در چنين شرايطي دشواري‌هاي خاص خود را دارد. با اين حال، مهندسان موفق به طراحي و ساخت سيني كشت هيدروپونيك شده‌اند كه كاملا متناسب با شرايط آب و هوايي ايران است. اين سبدها داراي استحكام بالايي بوده و بازدهي كشت محصول نيز در آن‌ها بالا است.

3- صرفه‌جويي در مصرف آب

كمبود آب نيز از جمله معضلات بزرگ بخش كشاورزي است كه بسياري از صنايع مرتبط با آن را نيز دچار مشكل كرده است. اما سبد كشت هيدروپونيك طوري طراحي شده است كه مقدار آب كمتري مصرف كند. در حقيقت، مهندسان تمام تلاش خود را كرده‌اند تا اين سبدها با آب كمتر، بتوانند محصولات بيشتري توليد كنند.

 

s2_ocds.png

4- افزايش بازدهي كشاورزي

شايد برايتان جالب باشد كه بازدهي كشاورزي با استفاده از سيني كشت هيدروپونيك به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش پيدا مي‌كند. عدم استفاده از خاك، صرفه جويي در مصرف آب، قابليت افزايش حجم كشت و همچنين عدم نياز به انواع سموم و كود شيميايي سبب شده است كه از نظر اقتصادي بتوان يك كشاورزي مقرون به صرفه را شروع كرد.

اكنون سوال اصلي اينجاست كه اين سبدهاي كشت هيدروپونيك چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشند؟ براي خريد يك سبد باكيفيت چه كاري بايد انجام دهيم؟ در بخش بعد مي‌خواهيم باكيفيت‌ترين شركت توليد كننده سيني كشت هيدروپونيك را به شما معرفي كنيم...

پارس صنعت؛ توليد كننده سيني‌هاي كشت هيدروپونيك در ايران

شركت پارس صنعت يكي از قديمي‌ترين توليد كنندگان انواع گرانول‌ها و سبدهاي كشاورزي است كه امروزه به توليد سيني كشت هيدروپونيك نيز پرداخته است. بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه اين سبدها از نظر كيفيت و قيمت نيز بسيار مناسب هستند.

از جمله ويژگي‌هاي سيني هيدروپونيك پارس صنعت بايد به استحكام بالا، مقاومت در برابر مواد شيميايي، طراحي دقيق و استفاده از مواد اوليه مرغوب اشاره كرد. شما نيز مي‌توانيد براي خريد اين محصول با قيمت مناسب و بدون واسطه با كارشناسان پارس صنعت تماس بگيريد...

 

parsanat.com/خريد-سيني-علوفه-هيدروپونيك/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۳۰ توسط:sam موضوع: